Event Date:
Start at 12:00 AM24 června, 2017
Sociální síť je služba na internetu, která registrovaným členům umožňuje vytvářet si osobní veřejný profil, komunikovat s přáteli, sdílet informace, fotografie, videa, provozovat chat a další aktivity.
Bohužel není žádnou novinkou, že informace nemusí být vždy pravdivé, a proto musí člověk pečlivě zvažovat, čemu uvěří. Je totiž velmi jednoduché něco napsat na svůj profil, aniž by to byla pravda. Nikdo nemusí přijít na to, že místo vyčerpávajícího odpoledne v posilovně, což byla informace, kterou jste prostřednictvím sdíleného příspěvku oznámili svým přátelům, ve skutečnosti sedíte doma a cpete se popcornem.
Nemohla jsem si nevšimnout, že se poslední dobou zvýšila koncentrace motivačních fitness fotek na sociálních sítích. Kdysi dávno se lidé udržovali ve formě, protože chtěli. Bylo to dobré pro jejich zdraví a odplavení stresu, jenže poslední dobou to vypadá, jako by to všichni dělali jen pro získání co nejvyššího počtu lajků.
Z jednoho úhlu pohledu je to dobré, lidé se navzájem motivují, chtějí ukázat zlepšení a možná i proto se na instagramu pod hashtagem „fitness“ ukrývá přes 9 milionů fotek.
Každá sociální síť má specifický způsob projevů tohoto trendu.
Uvedu několik příkladů:
Výše zmiňovaný trend vznikl pravděpodobně na instagramu a odtud se šířil na další sociální sítě. Charakter takového fitness příspěvku spočívá v tom, že daná osoba vyfotí buď svojí postavu, zdravé jídlo nebo nářadí ke cvičení, poté příspěvek označí mnoha hashtagy pro rychlejší nalezení a šíření příspěvku, a nakonec už jen čeká, komu se příspěvek zalíbí. V níže uvedené tabulce jsem zapsala nejčastější hashtagy týkající se formování postavy a jejich aktuální počet.
# počet
Fitness 9 677 936
Workout 3 821 444
Cardio 21 826
Instafit 1 351 316
Příklady:
Na facebooku se tento jev vyskytuje ve formě statusů nebo stránek, které mají za úkol motivovat lidi, kteří se snaží s fitness začít. Statusů je opravdu požehnaně, na anonymních stránkách se většinou rozebírá hlavně ten “lajkový” fitness.
Příklady:
Twitter je oproti facebooku a instagramu na fitness zaměřený spíše teoreticky. Uživatelé často přispívají tweety o tom, jak moc přemýšlí o cvičení, ale nemůžou se k tomu dokopat. Samozřejmě občas plní i motivační funkci, ale to je spíše ojedinělé.
Příklady:
Ve výsledku se podle mého názoru k otázce fitness staví twitter, potom instagram a nakonec facebook, který u mě moc bodů nezískal. Na závěr musím říct, že sama se fitness nevěnuji, ale tato problematika mě zaujala.
Lucie Šafaříková 2.K